Pimcy Service Design & Innovation op YouTube
Wij zijn in maart gestart met ons eigen YouTube Kanaal: Pimcy Service Design & Innovation!
Als eerste zijn we begonnen met een serie over interviews binnen het Service Design proces/ Design Thinking/ Lean Startup proces. De filmpjes zijn opgenomen op onze nieuwe locatie in Tilburg, Studio Pimcy. Daarnaast vind je nog een ouder filmpje over explorative prototyping. Op dit kanaal willen wij regelmatig video’s gaan plaatsen welke je inzicht geven in innovatie, service design, design thinking, templates maar ook portfolio management. Daarnaast kun je via de playlists zien welke filmpjes wij aanraders vinden. Als je suggesties hebt voor onderwerpen, horen we het graag!
De serie “Interviews binnen Design Thinking” bestaat uit 5 afleveringen
Deel 0: Introductie interviews binnen design thinking
In deze video lichten we kort het Service Design proces toe en de rol van interviews in dit proces.
Deel 1: Hoe doe je een interview?
In deze video delen we algemene tips en zaken waar je op moet letten wanneer je als amateur start met interviewen.
Deel 2: Het probleem interview
In deze video gaan we in op het interview in de ontdekkingsfase: het probleeminterview. Doel van dit interview is je te verdiepen in je omgeving en doelgroep, en te leren wat de klant bezig houdt. Dit kan een probleem zijn waar de klant echt last van heeft, maar het kan ook juist iets positiefs zijn waar de klant heel blij van wordt.
Deel 3: Het oplossings interview
In deze video gaan we in op het interview dat plaatsvindt in de fase opties bedenken: nog voordat je een optie concreet gaat maken, ga je eerst feedback halen van de klant. Op die manier leer je welke zaken belangrijk zijn in een uiteindelijke oplossing.
Deel 4: Het prototyping inteview
In deze video toetsen we het ‘shitty prototype”, we zorgen voor iets tastbaars (mag ook digitaal zijn) waar de klant op kan reageren en liefst ook kan gebruiken. Omdat het nog een initieel prototype is voelt de klant zich niet geremd om bezwaren te uiten, maar zal ook positieve elementen benoemen. En jij, als interviewer dient in de positieve luistermodus te blijven en niet te gaan verkopen!
Alle video’s staan inmiddels live!
Abonneer je op ons kanaal!
Natuurlijk doen we dit in de hoop om zoveel mogelijk mensen te bereiken en te helpen. Het is dan fijn om te zien dat mensen er ook gebruik van maken en er blij mee zijn. Help ons daarom door lid te worden van ons kanaal en onze video’s te liken. Alvast bedank!