Scroll Top
Een Design Sprint…

Wat is dat nu weer?

In een Design Sprint gaan wij samen met jou met onze voeten in de  klei staan, om in maximaal één week van uitdaging tot resultaat te komen. Die uitdaging heeft betrekking op jouw markt, medewerkers, producten of diensten.

In een online checkgesprek bepalen we of we jou kunnen helpen en hoe we dat kunnen doen. We helpen je in ieder geval door met je mee te denken. Als we denken dat we jou kunnen helpen, bieden we resultaatgarantie voor julllie design sprint.

Design Sprint met resultaatgarantie

Wat levert een Design Sprint op?

Van vraagstuk in product of dienst naar een getoetste oplossing in maximaal 5 dagen, met gegarandeerd resultaat!

Design Sprint Tijdwinst

Tijdwinst

Wat jouw organisatie ongeveer 3 maanden kost, doen we nu samen in maximaal 5 dagen. We hanteren hiervoor de Service Design aanpak. Afhankelijk van jouw vraagstuk kiezen we voor een Google Sprint, een Service Design Sprint of een Customer Journey Sprint. Resultaat? Een antwoord op jullie vraagstuk.

Design Sprint nieuwe expertise

Nieuwe expertise

We vullen jouw team aan met een User Experience designer. Het team wordt begeleid door een Design Sprint facilitator. Waar nodig zetten we daarnaast nog andere expertises in. Expertise die niet iedere organisatie in huis heeft. Deze kruisbestuiving zorgt voor nieuwe inzichten en meer creativiteit.

Design Sprint Kennis

Kennis

Een Design Sprint is geen training maar betekent concreet aan de slag gaan met jouw vraagstuk. Jouw medewerkers komen wel in aanraking met nieuwe methoden en technieken, die ze ook nadien in hun werk zullen blijven gebruiken.

SPRINTS

Hoe verloopt een sprint?
Verkennen
Waar hebben we het eigenlijk over? Wat weten we al? Wat nog niet? Vanuit welk perspectief bekijken we dit? We bekijken wat we al weten en zoeken uit wat we nog niet weten.
Interpreteren
Nu we alle informatie beschikbaar hebben, gaan we deze op bepaalde manieren ordenen. Hierdoor kunnen we interpreteren. We scherpen verder aan en bepalen de exacte focusvraag van deze sprint.
Oplossingen
We gaan tot mogelijke oplossingen komen voor ons vraagstuk. We werken deze vrij gedetailleerd uit. Vervolgens maken we een keuze welke oplossingen het meeste kans maken. Deze oplossingen werken we nog verder in detail uit.
Prototype
We maken een prototype van de oplossing. Het prototype is nog niet de uiteindelijke oplossing met bijbehorende techniek, maar is een versie die voor de klant echt genoeg is om feedback op te geven.
Toetsen en bijstellen
We toetsen het prototype met echte klanten. Op basis hiervan leren we en nemen besluiten. Dit kan zijn dat we onze oplossing moeten aanpassen, of dat we bepaalde zaken stopzetten. Wat zou een volgende slimme stap zijn? We weten nu hoe we verder moeten!

Welke Design Sprint past bij mij?

Wij bieden een aantal verschillende typen Design Sprints, met net een andere focus. Kijk hier wat bij jou en je vraagstuk past of overleg met ons.
Google Design Sprint
5 dagen (ma-vr)

Van idee naar getoetst prototype in 5 dagen! De Google Design sprint is geschikt als je al een concreet idee hebt, welke je zo snel en realistisch mogelijk wilt toetsen.

In deze sprint volgen we de bekende en bewezen opzet van Google en pakken we in 5 aaneengesloten dagen een eerste idee of oplossingsrichting beet om te komen tot een getoetste oplossing.

Hierbij maken we gebruik van testen waarbij voor de klant de ervaring vrij echt is, terwijl de dienst of product erachter technisch gezien nog nog niet (helemaal) werkt.

Service Design Sprint
3 tot 5 dagen (kan verspreid)

Een Service Design Sprint heeft als doel een innovatieve oplossing voor een probleem met impact op de gebruiker te vinden. Dit kan zowel een klant als een medewerker zijn. Er is dus nog niet een concreet idee hoe dit aangepakt zou moeten worden.

We bepalen samen een op maat programma waarin je binnen uiterlijk 5 (verspreide) dagen een nieuw concept of idee getoetst hebt of andere vraagstukken beantwoord ziet.

Customer Journey Sprint
3 tot 5 dagen (kan verspreid)

Een Customer Journey Sprint is gericht op het verbeteren en vernieuwen van een bestaande klantreis. Een klantreis is hetgeen de klant meemaakt van oriëntatie tot en met afterservice van een bestaand product.

We starten met het in kaart brengen van de huidige klantreis en gaan dan kijken hoe dit beter kan.  We toetsen deze verbeteringsideeën aan de hand van eerste prototypes. Zo weet je binnen 5 dagen wat echt gaat werken. Een Customer Journey Sprint kan vaak ook al binnen 3 dagen zeer waardevolle resultaten opleveren.

jouw investering
Wie, wat & waar?
Voor wie?
Een Design Sprint is geschikt voor grotere organisaties (25+ werknemers) die een uitdaging hebben op het gebied van klant- of medewerkerservaring, die bezig zijn met ontwikkeling van nieuwe producten of diensten en bereid zijn iets te doen met de uitkomsten van een sprint.
Met wie?
We verwachten dat minimaal 2 medewerkers gedurende 3 tot 5 dagen beschikbaar zijn, en dat zij worden vrijgesteld van andere taken. Alleen op die manier is het mogelijk om de benodigde focus te verkrijgen. We zien graag de volgende disciplines vertegenwoordigd: marketing, technologie, klantperspectief, financiën, productontwerp. Daarnaast moet iemand beslissingen kunnen nemen. Wij vullen jouw team aan met een Service Designer en andere disciplines waar nodig. Het team wordt begeleid door een ervaren Service Design Facilitator.
Waar?
We werken bij voorkeur op een andere locatie dan jouw bedrijf, om zo de nodige afstand te creëren en de creativiteit te stimuleren.
Wat kost het?
Voor een sprint rekenen we een vast bedrag. Dit bedrag is afhankelijk van de duur, hoeveel mensen door ons ingezet worden, huur van locatie, catering etc. Ga uit van een investering van ten minste € 10.000,-. Hierbij bieden we resultaatgarantie, indien we niet de afgesproken resultaten realiseren, betaal je 70% van het afgesproken bedrag.

Laat hier je gegevens achter en wij nemen contact met je op voor het online checkgesprek!

    * = verplicht veld

    Door het gebruik van dit formulier ga je akkoord met de opslag en verwerking van jouw gegevens door deze website.

    Privacyvoorkeuren
    Wanneer u onze website bezoekt, kan deze informatie van bepaalde services via uw browser opslaan, meestal in de vorm van cookies. Hier kunt u uw privacyvoorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze website en de diensten die we aanbieden.